Copywriting – zawód XXI wieku

Nie ulega wątpliwości, że copywriting staje się coraz bardziej popularnany. W ostatnich latach marketing przeniósł znaczną część swoich działań do Internetu, a wiele osób lubiących pisać teksty jest w stanie znaleźć ciekawą i dobrze płatną pracę.

Copywriting – zawód przyszłości?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim porozmawiajmy o tym, czym jest copywriting. Copywriting to rodzaj reklamy mającej na celu sprzedaż towarów lub usług poprzez teksty reklamowe. Dotyczy to zarówno treści tekstowych na strony internetowe, jak i opisów tekstowych na platformach social media oraz artykułów na blogach, w czasopismach i gazetach.

Głównym zadaniem copywritera to: tworzenie treści; wybór czcionek, kolorów i układów; dostosowanie tekstów do różnych odbiorców; pisanie sloganów; pisanie tekstów do reklam; praca z obrazami; planowanie kampanii promocyjnych; testowanie wyników kampanii reklamowych; itp. Dobry copywriter powinien posiadać tzw. lekkie pióro, czyli umiejętności interesującego pisania.

Copywriterzy zazwyczaj pracują w zespołach składających się z grafików, programistów internetowych i ekspertów SEO. Ich obowiązki można podzielić na dwie kategorie: kreatywne – tworzenie treści i techniczne – rozwój.

Cechy dobrego copywritera

Copywriter jest profesjonalistą, w pisaniu tekstów w celach reklamowych i promocyjnych. W szczególności szczyci się pisaniem treści, które promują produkty lub usługi i czynią je atrakcyjnymi dla klientów.

Doskonała znajomość ortografii, interpunkcji i gramatyki w języku polskim to kolejne umiejętności, bez których trudno poradzić sobie w tym zawodzie. Ponadto każdy tekst musi być dostosowany do grupy docelowej i do wybranego formatu, a zawarte w nim informacje muszą pochodzić z wiarygodnych źródeł. Oczywiście copywriter musi też pisać szybko i dotrzymywać terminów wyznaczonych przez zleceniodawców. Powinien dobrze znać potrzeby rynku i wiedzieć, jak skutecznie przekonać ich do dokonania zakupu za pomocą haseł reklamowych, opisów produktów i prostych tekstów. Tu rodzi się psychologia sprzedaży, którą jako profesjonalny copywriter powinieneś mieć w małym palcu, jeśli chcesz odnieść sukces w tym zawodzie i zarabiać na pisaniu przyzwoite pieniądze.

/Obraz autorstwa rawpixel.com na Freepik

Copywriting – content marketing

Pandemia COVID-19 zmusiła wielu z nas do pracy zdalnej i sprawiła, że niektóre zawody zyskały na znaczeniu. Przede wszystkim zwiększył się rynek freelancerów – inaczej wolny strzelec. A jak wiemy, copywriterzy czy specjaliści od mediów społecznościowych to w dużej mierze osobne jednostki. Aby przetrwać trudne czasy, wielu przedsiębiorców inwestuje w dobry content marketingu bardziej niż dotychczas. Dlaczego? W pewnym sensie może to być odpowiedź na gwałtowny wzrost sprzedaży internetowej. Właściciele sklepów internetowych starają się więc dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Robią to na przykład poprzez dodawanie nowych treści na blogu, artykułów eksperckich czy rozbudowywanie opisów produktów na strony internetowe związane ze swoim sklepem. Dla copywriterów takie rosnące zainteresowanie będzie oznaczało więcej zleceń za wyższe stawki.

Jak wiadomo, głównym powodem, dla którego ludzie kupują w sieci jest to, że ufają markom, o których słyszeli i z reguły ufają im bardziej niż lokalnym biznesom, które dopiero wchodzą na rynek. Dlatego, jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces i rozwijała się podczas tego kryzysu, powinieneś upewnić się, że Twoja marka jest widoczna wszędzie: aplikacje mobilne, sieci mediów społecznościowych i inne platformy, na których ludzie mogą łatwo i szybko znaleźć Twoje produkty lub usługi – najlepiej za pomocą sloganów reklamowych.

Oznacza to, że istnieje pilne zapotrzebowanie na dobrej jakości treści, które pomogą wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji i przekonać konsumentów o jej wyjątkowości poprzez słowa, a nie tylko obrazy.

_________________________

Autor: Julia Kownacka

Autor zdjęcia głównego: upklyak, Freepik

Materiały źródłowe: nataliajeziorska.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.